Właściwie w żadnym wypadku nie jest to estetyczne, gdy ogromny billboard reklamujący markę odzieżową znajduje się na którejś z zabytkowych kamienic w rynku na przykład wrocławskim. Poza tym jednak nierzadko dochody z takiej reklamy przeznaczone są na przykład na remont tego obiektu, czyli na cel zdecydowanie pożyteczny.
Reklama (zobacz więcej pod tym łączem www.studioprinter.pl) zewnętrzna

Charakterystycznym rodzajem reklamy zewnętrznej jest reklama wielkoformatowa, a zatem taka, która zajmuje ponad 100 metrów kwadratowych (zobacz – billboardy Kraków). Bywa montowana na rozmaite sposoby, przybiera również różnorodne formy. Może przykładowo mieć charakter wolnostojący, być oświetlona lub nie. Najczęściej takie wolnostojące reklamy mają swoje własne oświetlenie. Poza tym często zdarza się, że taka reklama (zobacz na tej stronie) pojawia się na obiektach, przybierając wielkie rozmiary. Firmy, które decydują się na reklamowanie w ten sposób, muszą posiadać odpowiednie na to środki. Bywa także, że reklama taka umieszczona jest na rusztowaniu w czasie renowacji danego budynku.

W ostatnich latach bardzo popularne stało się przykładowo naklejanie reklam na środkach komunikacji miejskiej (dla zainteresowanych). Autobusy i tramwaje z przyklejoną specjalną folią poruszają się przykładowo po wielu polskich miastach. Wiele osób spiera się, czy taka reklama wygląda estetycznie, ponadto dla użytkowników określonego pojazdu nie jest to komfortowe ze względu na niemożność swobodnego patrzenia przez okno. Popularne są również tak zwane citylighty, czyli reklamy świetlne stosowane w najbardziej uczęszczanych punktach, przykładowo na przystankach autobusowych. Wyświetlacze LED również są bardzo popularną metodą reklamy w tego typu miejscach.