Home
Zapewne zdarzyło się wielu osobom, jako zwykłym konsumentom zostać oszukanym przez większe lub mniejsze firmy. Jednak nie wszyscy wiedzą, że oszustwa zdarzają się nie tylko na linii konsument-sprzedawca, ale też na linii sprzedawca-sprzedawca. Firmy niestety często prowadzą grę, która jest na granicy prawa. takie zagrywki mają przynieść większe zyski, przyciągnąć nowych klientów i zniszczyć konkurencyjne firmy. Konkurencyjność na naszym rynku jest coraz większa.

powstaje wiele nowych firm, z ciekawymi pomysłami, czasem z tańszym asortymentem, co staje się między innymi powodem nieuczciwa konkurencja (zobacz fakty).
Praca zespołowa
Autor: Steven Vance
Źródło: http://www.flickr.com
Jeśli chcemy by sytuacja gospodarcza w Polsce była dobra to niezbędna jest zdrowa konkurencja, jednak, jeśli nie jest ona właściwa, czyli wychodzi poza normy prawne to niestety jedyne, co może zrobić to zaszkodzić państwu, jako całości jak również poszczególnym konsumentom.

CZY W OGÓLE DA SIĘ PRZEŚWIETLIĆ KONKURENCYJNE FIRMY?

Dawniej mogliśmy liczyć jedynie na opinie o firmie przekazywane z „ust do ust”, a wiadomo, że choć „poczta pantoflowa” jest dość szybka, to niestety często nie jest zbyt wiarygodna. Często okazywało się, że jakaś firma jedynie ciągnie nas w dół. Zdarzało się, że kwestią czasu było ogłoszenie upadłości. Oczywiście Ci bardziej zapobiegliwi przedsiębiorcy starali się sprawdzić firmy, z którymi współpracowali, ale w czasach, gdy dostęp do Internetu był ograniczony, raczej było to jedynie sprawdzanie wiadomości, które dana firma chciała przedstawić . Dziś sprawdzaniem konkurencyjnych firm zajmują się profesjonalnie przygotowane do tego podmioty tj. wywiadownia gospodarcza

wydajność
W Warszawie są firmy zajmujące się sprawdzaniem przedsiębiorstw. Informacje zdobywane są z KRS oraz z wszelkich możliwych publikacji, jakie pojawiły się w Internecie. W związku z tak łatwym przepływem danych informacje można uzyskać od większości klientów jak i od samych przedsiębiorców. Taka opcja pozwala na zapoznanie się z konkurencyjna firmą bardzo dogłębnie. Informacje zebrane przez wywiadownie gospodarcze pozwalają na podjęcie współpracy, bądź też na jej porzucenie. Niektórzy stwierdzą, że to strata pieniędzy inni wyjdą z założenia, że lepiej „dmuchać na zimne” i zatrudnią wywiadownie przed podjęciem współpracy.