Home
Czy kiedy idziemy do sklepu, kupujemy produkt czy może obietnicę jego otrzymania? Głupie pytanie? Nie do końca, przynajmniej kiedy wykupujesz kampanię reklamową w polskich mediach!


E-handel
Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Czy nie drażni Was sytuacja, w której wzrost sprzedaży utożsamia się z działaniem jednego działu - sprzedaży? A dodatkowo gratyfikacja finansowa za sukces zostaje przyznana właśnie temu działowi! A nam marketingowcom, pozostaje satysfakcja z dobrze wykonanego zadania oraz uścisk dłoni szefa.

Często stosowanym sposobem rozliczania reklamy w Polsce jest model "płać za emisję", niezależnie od tego z jakim medium mamy do czynienia. Ten tzw. model emisyjny, w sieci określany mianem CPM (Cost per Mille - koszt za tysiąc odsłon) choć jest obowiązującym w mediach, jest nad wyraz mało korzystny z punktu widzenia reklamodawców zabiegających o efekty. Dlaczego? Przedsiębiorstwa wydając miliony na kampanie reklamowe, "kupują" jedynie mglistą obietnicę zwiększenia sprzedaży, nie znając skuteczności swoich działań. Żadne bowiem medium nie gwarantuje nam efektów realizowanych kampanii marketingowych. Po prostu, to co kupujemy w domu mediowym lub w stacji telewizyjnej czy radiowej to gwarancja emisji naszej reklamy. Kliknij agencja public relations aby dowiedzieć się więcej!

A gdyby tak można było zaplanować, że realizując kampanie reklamową przy określonym budżecie, zwiększymy sprzedaż do poziomu X - czyli pozyskujemy Y nowych klientów? I nie była by to obietnica, a faktyczna obwiązująca umowa z mediami. Wówczas, zarówno nasza satysfakcja zawodowa, jak i finansowa wyglądałaby znacznie lepiej. Co ważne, marketing nie byłby już wsparciem dla sprzedaży oraz kosztem w firmie! Ważny jest w tym branding, Wrocław to miejsce, w którym znajdziemy kilka świetnych firm, jak .

Realizowanie kampanii reklamowych w modelu "płać za sukces" można stosować długofalowo. A co najważniejsze, środki na ten typ promocji mogą obciążać budżetu sprzedażowy. W naszym kraju, co prawda w praktyce nie dywersyfikuje się kampanii reklamowych na te realizowane z budżetów marketingowych i sprzedażowych, nie mniej warto pochylić się nad takim podejściem i zacząć realizować kampanie online z budżetu sprzedażowego. Ważne jest również kreowanie wizerunku firmy, czyli branding.

W prestiżowym brytyjskim magazynie "The Economist", w artykule poświęconym reklamie online, autor dowodzi: "To koniec marketingu! Przynajmniej takiego jaki znamy... Jeżeli chcesz skutecznie kontrolować marketing we własnej firmie, a przede wszystkim monitorować efektywność promocji online oraz koszty takich działań, zacznij korzystać z modelu >>płać za sukces<<. Wówczas przestanie on być wyłącznie źródłem kosztów w Twojej firmie. Dzięki temu modelowi wydatki na reklamę stają się kosztami zmiennymi firmy, które skutecznie zwiększają jej zysk." Tak więc marketing w modelu "płać za efekt" jest kosztem, ale co ważniejsze kosztem zmiennym. Im więcej sprzedajemy, tym więcej możemy wydać na tego typu reklamę!