Home
Czy idąc do sklepu, kupujemy produkt czy tylko obietnicę jego otrzymania? Głupie pytanie? Nie koniecznie, przynajmniej kiedy wykupujesz kampanię reklamową w polskich mediach!


E-handel
Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Czy nie denerwuje Was sytuacja, w której wzrost sprzedaży utożsamia się z działaniem jednego działu - sprzedaży? A do tego gratyfikacja finansowa za sukces zostaje przyznana właśnie temu działowi! A nam marketingowcom, przypada satysfakcja z dobrze wykonanego zadania i uścisk dłoni prezesa.

Powszechnie stosowanym sposobem rozliczania reklamy w Polsce jest system "płać za emisję", bez względu na to z jakim medium mamy do czynienia. Ten tzw. model emisyjny, w internecie nazywany jest mianem CPM (Cost per Mille - koszt za tysiąc odsłon) choć jest generalnie obowiązującym w mediach, jest wyjątkowo mało korzystny z punktu widzenia reklamodawców zabiegających o efekty. Dlaczego? Przedsiębiorstwa wydając miliony złotych na kampanie reklamowe, "kupują" jedynie mglistą obietnicę zwiększenia sprzedaży, nie znając całkowicie skuteczności swoich działań. Żadne bowiem medium nie gwarantuje nam efektów realizowanych kampanii marketingowych. zwyczajnie, to co kupujemy w domu mediowym lub bezpośrednio w stacji telewizyjnej czy radiowej to gwarancja emisji naszej reklamy. Kliknij agencja public relations aby dowiedzieć się więcej!

A gdyby można było zaplanować, że realizując kampanie reklamową przy określonym budżecie, zwiększymy sprzedaż do poziomu X - czyli pozyskujemy Y nowych klientów? I nie była by to tylko mglista obietnica, a faktyczna obwiązująca umowa z mediami. Wtenczas, zarówno nasza satysfakcja zawodowa, jak i finansowa wyglądałaby znacznie lepiej. Co ważne, marketing nie byłby już wsparciem dla sprzedaży oraz kosztem w firmie! Istotny jest tutaj branding, Wrocław to miejsce, w którym znajdziemy parę rewelacyjnych firm, jak wspomniana tutaj.

Realizowanie kampanii w modelu "płać za sukces" można też stosować długofalowo. A co ważne, wydatki na ten typ promocji mogą śmiało obciążać budżetu sprzedażowy. W Polsce, co prawda w praktyce nie dywersyfikuje się kampanii marketingowych na te realizowane z budżetów marketingowych i sprzedażowych, nie mniej warto zastanowić się nad takim podejściem i zacząć realizować kampanie online z budżetu sprzedażowego. Ważne jest również kreowanie wizerunku firmy, czyli branding.

W znanym brytyjskim magazynie "The Economist", w artykule poświęconym reklamie online, autor dowodzi: "To koniec marketingu! Przynajmniej takiego jaki znamy... Jeżeli chcesz skutecznie kontrolować marketing we własnej firmie, a przede wszystkim monitorować efektywność promocji online oraz koszty takich działań, zacznij korzystać z modelu >>płać za sukces<<. Wówczas przestanie on być wyłącznie źródłem kosztów w Twojej firmie. Dzięki temu modelowi wydatki na reklamę stają się kosztami zmiennymi firmy, które skutecznie zwiększają jej zysk." Widzimy, że marketing w modelu "płać za efekt" jest kosztem, ale co ważniejsze kosztem zmiennym. Im więcej więc sprzedajemy, tym więcej możemy przeznaczyć na tego typu reklamę!