Home
Tak zwany outdoor, inaczej reklama zewnętrzna, we współczesnym świecie spotykana jest bardzo często. Mieszkańcy miast właściwie już dawno przyzwyczaili się do widoku ogromnych reklam, które przykuwają wzrok, są wielokolorowe, jaskrawe, niekiedy wydzielające światło. Zwłaszcza nocą jest to widoczne w formie tysięcy rozmaitych świateł reklam i neonów.
Reklama (odwiedź nas) LED aktualnie także zdobywa duża popularność z uwagi na nowoczesność przy sporej opłacalności wykorzystywania. Generalnie wiele osób dziwi i oburza wykorzystywanie reklamy outdoorowej, zwłaszcza gdy posiada ona bardzo duży format i znajduje się na budynkach zabytkowych.



Właściwie w żadnym wypadku nie jest to estetyczne, gdy ogromny billboard reklamujący markę odzieżową znajduje się na którejś z zabytkowych kamienic w rynku na przykład wrocławskim. Poza tym jednak nierzadko dochody z takiej reklamy przeznaczone są na przykład na remont tego obiektu, czyli na cel zdecydowanie pożyteczny.

Reklama zewnętrzna
przykład reklamy
Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com
Charakterystycznym rodzajem reklamy zewnętrznej jest reklama wielkoformatowa, a zatem taka, która zajmuje ponad 100 metrów kwadratowych (zobacz - billboardy Kraków). Bywa montowana na rozmaite sposoby, przybiera również różnorodne formy. Może przykładowo mieć charakter wolnostojący, być oświetlona lub nie. Najczęściej takie wolnostojące reklamy mają swoje własne oświetlenie (sprawdź propozycję). Poza tym często zdarza się, że taka reklama pojawia się na obiektach, przybierając wielkie rozmiary. Firmy, które decydują się na reklamowanie w ten sposób, muszą posiadać odpowiednie na to środki. Bywa także, że reklama taka umieszczona jest na rusztowaniu w czasie renowacji danego budynku.


Inne formy
naklejka na samochodzie
Autor: Wendy
Źródło: http://www.flickr.com
W ostatnich latach bardzo popularne stało się przykładowo naklejanie reklam na środkach komunikacji miejskiej (dla zainteresowanych). Autobusy i tramwaje z przyklejoną specjalną folią poruszają się przykładowo po wielu polskich miastach. Wiele osób spiera się, czy taka reklama wygląda estetycznie, ponadto dla użytkowników określonego pojazdu nie jest to komfortowe ze względu na niemożność swobodnego patrzenia przez okno. Popularne są również tak zwane citylighty, czyli reklamy świetlne stosowane w najbardziej uczęszczanych punktach, przykładowo na przystankach autobusowych. Wyświetlacze LED również są bardzo popularną metodą reklamy w tego typu miejscach.